wrz 21 2007

PPC


Reklama typu PPC (skrót angielskich słów Pay Per Click) jest słusznie kojarzona z reklamą internetową, ponieważ jest to jedyny taki rodzaj reklamy występującej tylko w sieci, który nie ma swojego odwzorowania w tradycyjnych mediach. Historia Pay Per Click sięga roku 1998, w któym to firma Goto (obecnie Overture, której właścicielem jest portal Yahoo!) zaprezentowała pierwszy system, w którym reklamodawcy mogli licytować konkretne frazy pod którymi pojawiały się ich reklamy.

Gwałtowny rozwój PPC zawdzięcza głównie dzięki dostosowaniu się do potrzeb reklamodawców internetowych, prostych ale i genialnych rozwiązań, dużych możliwościach dotarcia do grup docelowych poprzez dobór odpowiednio dobranych fraz kluczowych oraz stosunkowo niewielkich kosztach (w porównaniu z zyskami) prowadzenia kampanii reklamowych. O znaczeniu PPC w światowym Internecie może świadczyć pozycja firmy Google, która swoje fundamenty zbudowała na wyszukiwarce, ale skrzydła rozwinęła dzięki programowi PPC AdSense oraz AdWords.

Coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega swoją szansę zaistnienia w sieci przez reklamowanie się w programach Pay Per Click. Każdego dnia powstają firmy, które wiążą reklamodawców z reklamobiorcami. Jedną z nich jest ExoClick, firma która powstała w drugiej połowie 2006r już dzisaj zbiera doskonałe opinie zarówno wśród reklamodawców jak i także posród reklamobiorców. Szacuje się, że do końca 2010r przychody firm PPC zwiększą się jeszcze wielokrotnie. Prognozy te powinny również dotyczyć rynku polskiego, gdzie reklamy Pay Per Click zaczynają cieszyć się bardzo dużym zainteresowaniem.
cyna : :