PPC
Gwałtowny rozwój PPC zawdzięcza głównie dzięki dostosowaniu się do potrzeb reklamodawców internetowych, prostych ale i genialnych rozwiązań, dużych możliwościach dotarcia do grup docelowych poprzez dobór odpowiednio dobranych fraz kluczowych oraz stosunkowo niewielkich kosztach (w porównaniu z zyskami) prowadzenia kampanii reklamowych. O znaczeniu PPC w światowym Internecie może świadczyć pozycja firmy Google, która swoje fundamenty zbudowała na wyszukiwarce, ale skrzydła rozwinęła dzięki programowi PPC AdSense oraz AdWords.
Coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega swoją szansę zaistnienia w sieci przez reklamowanie się w programach Pay Per Click. Każdego dnia powstają firmy, które wiążą reklamodawców z reklamobiorcami. Jedną z nich jest ExoClick, firma która powstała w drugiej połowie 2006r już dzisaj zbiera doskonałe opinie zarówno wśród reklamodawców jak i także posród reklamobiorców. Szacuje się, że do końca 2010r przychody firm PPC zwiększą się jeszcze wielokrotnie. Prognozy te powinny również dotyczyć rynku polskiego, gdzie reklamy Pay Per Click zaczynają cieszyć się bardzo dużym zainteresowaniem.